Mobilalkalmazás fejlesztése egy befektetési életbiztosítási termékhez

Kihívás

Az egyik hazai vezető biztosítótársaság új befektetési életbiztosítási termékének megtámogatására mobilalkalmazás fejlesztését tűzte ki célul. Ezzel egyrészt az ügyfelek számára kívánta biztosítani a lehetőséget, hogy befektetéseik értékét folyamatosan nyomon tudják követni, illetve naprakész információkat kapjanak az általuk választott befektetési alapokról. Másrészt hatékony eszköznek szánta az értékesítő hálózat és alkusz partnerei számára, amelynek birtokában a biztosításközvetítő tanácsadók hatékonyan el tudják magyarázni a termék működését, illetve a kiválasztott modell portfóliók legfőbb jellemzőit. A feladat részét képezte egy online termékbemutató videóanyag elkészítése is.

Megoldás

Komplex megvalósításra kaptunk felkérést a teljes arculat megtervezésétől a technikai kivitelezésig.
A projekt kezdetén többkörös egyeztetéseket tartottunk a termékfejlesztési és -értékesítési
területekkel. Kiemelt szempont volt a termékfejlesztési projekt időzítése, amellyel összhangban kellett leszállítani a megoldást. Ezzel párhuzamosan megkezdtük a technikai konzultációkat az informatikai osztállyal is.

A kapott inputok alapján két arculati- és egy funkciólista tervet készítettünk. Az ügyfél döntését követően a kiválasztott arculati- és funkciótervet két-három iterációban pontosítottuk, egy hetes sprintek formájában. Majd megkezdődött maga a fejlesztés.

A teljes kivitelezés nagyjából két hónapot vett igénybe. Az első hónap a mobilalkalmazás és támogató
videóanyag elkészítéséből állt, a második hónapban pedig a portfóliókezelő rendszerhez való integráció történt meg. A befektetési információk ebből a háttérrendszerből érkeztek. A fejlesztést követő közel egy hónapos tesztidőszak több ügyféloldali pontosítást is magával hozott.

Az elkészült mobilmegoldás fő funkciói:

  • Információk (kockázati besorolás, napi árfolyam, időszaki hozam) a válaszható alapokról.
  • Saját portfólió összeállítása (email-en keresztüli küldés).
  • A 90 másodperc hosszúságú videóanyag egy animált, narrált “rajzfilm”, amely a unit-linked termék fő jellemzőit magyarázza el a benne rejlő kockázatokkal együtt.
  • Technológia: natív mobilalkalmazás fejlesztés, integrációhoz JAVA technológia, MS SQL adatbázis-kezelő.

A teljes folyamat az első interjútól a bevezetésig négy hónapot vett igénybe.

Az elkészült megoldás sokat segített a biztosítótársaságnak, hogy saját termékét megkülönböztesse a versenytársakétól. Az értékesítő partnerek nyertek egy kommunikációt megkönnyítő, kiegészítő értékesítés támogató eszközt, az ügyfelek pedig bármikor megtekinthetik portfóliójuk teljesítményét.

További esettanulmányaink

Nagygépes fejlesztés
Biztosítói állománymigráció
Biztosítási portfóliókezelő rendszer modernizációja
Weboldalunk a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.