Az egyik legnagyobb európai biztosító egy kisebb piaci szereplő élet- és egyéb biztosítási portfóliójának felvásárlása a Frontside/FrontX életében kihívásokkal teli, hosszú, de annál sikeresebb projektként szerepel. A most már lezárt projekt utánkövetési fázisban van, és összességében annyira jól sikerült az adatátvitel, hogy túl sok teendő nincs vele.
Kihívás
A nagyjából tízezer unit-linked típusú ügyfélszerződés hatalmas összértéket képviselt és sokféle termékből állt, a forrásrendszer pedig a vevőjétől teljesen eltérő felépítésű adatbázissal bírt. Tudtuk, hogy a migrációs folyamat előkészítésén nagyon sok múlik.
Bár a korábban külföldi üzemeltetéssel működő forrásrendszerhez nem létezett dokumentáció, a nem-élet (vagyon, KGFB stb.) biztosítások átemelése egy negyed év alatt lezajlott. A sokkal összetettebb unit-linked életbiztosítások esetén már más volt a helyzet. A nagygépes, életbiztosítási kezelőrendszer és az SAP modulként működő, nem kifejezetten biztosításokhoz készült forrásrendszer felülete, a logika, a folyamatok finoman szólva sem voltak kompatibilisek. Az osztrák informatikusok többszáz táblázatnyi fájlban tudták átadni a metaadatokat. A korábbi IT vezető megnyerésével és az általunk biztosított üzleti elemzői kompetenciákkal a küldetést határidőre sikerült teljesíteni. Ez főleg azért volt kulcsfontosságú, mert a megállapodás alapján a korábbi tulajdonos 2021 márciusára tervezte a rendszer kikapcsolását. Ráadásul, amennyiben a nehezített körülmények nem jelentettek volna elég kihívást, 2020 elején kitört a világjárvány.
Megoldás
A tervezési, megvalósítási és utánkövetési fázistól függően átlagosan 5-10 fejlesztő, 5-10 üzleti elemző és 15 tesztelő dolgozott a projekten. Három dimenzió mentén folyt a munka, a termékeket, az adatbázisokat és a folyamatokat mappingelték a résztvevő szakemberek. A termékfejlesztésért felelős projekttagok átvizsgálták az összes létező információt brutális mennyiségű jogi dokumentációtól kezdve az integrálhatóság fokán át az egyéb feltételekig. Az üzleti elemzők egyesével felkutatták a forrásrendszerben a szükséges adatokat, annak megkeresték a helyét a fogadórendszerben és építettek rá egy logikát.
A hibátlan működés biztosításához a külső alkalmazás-kapcsolatokat is át kellett írni: jutalék-, kár- és egyéb alrendszerek, hogy ezek képesek legyenek kezelni az új típusú adatokat, ne legyen leállás, ne szálljanak el az adatok.
A tesztelés folyamán rekordnak számító módon párhuzamosan öt tesztrendszer futott, és nem kis erőfeszítésbe telt használható adatbázis verziók megszerzése, illetve azok nyomonkövetése.
Maga a migráció – az alapos előkészítésnek köszönhetően – gyakorlatilag egy hétvége alatt megtörtént. A migrációs programok, SQL-ek, ellenőrző programok több órás lefutása alatt sok funkció nem volt elérhető, így kapóra jött a pünkösdi hétvége. Az óra-percre lebontott menetrendet korábban kétszer elpróbáltuk. Az éles átállás 2,5 nap alatt, mindenféle rollback nélkül lezajlott!