Biztosítói állománymigráció

Az egyik legnagyobb európai biztosító egy kisebb piaci szereplő élet- és egyéb biztosítási portfóliójának felvásárlása a Frontside/FrontX életében kihívásokkal teli, hosszú, de annál sikeresebb projektként szerepel. A most már lezárt projekt utánkövetési fázisban van, és összességében annyira jól sikerült az adatátvitel, hogy túl sok teendő nincs vele.

Kihívás

A nagyjából tízezer unit-linked típusú ügyfélszerződés hatalmas összértéket képviselt és sokféle termékből állt, a forrásrendszer pedig a vevőjétől teljesen eltérő felépítésű adatbázissal bírt. Tudtuk, hogy a migrációs folyamat előkészítésén nagyon sok múlik.

Bár a korábban külföldi üzemeltetéssel működő forrásrendszerhez nem létezett dokumentáció, a nem-élet (vagyon, KGFB stb.) biztosítások átemelése egy negyed év alatt lezajlott. A sokkal összetettebb unit-linked életbiztosítások esetén már más volt a helyzet. A nagygépes, életbiztosítási kezelőrendszer és az SAP modulként működő, nem kifejezetten biztosításokhoz készült forrásrendszer felülete, a logika, a folyamatok finoman szólva sem voltak kompatibilisek. Az osztrák informatikusok többszáz táblázatnyi fájlban tudták átadni a metaadatokat. A korábbi IT vezető megnyerésével és az általunk biztosított üzleti elemzői kompetenciákkal a küldetést határidőre sikerült teljesíteni. Ez főleg azért volt kulcsfontosságú, mert a megállapodás alapján a korábbi tulajdonos 2021 márciusára tervezte a rendszer kikapcsolását. Ráadásul, amennyiben a nehezített körülmények nem jelentettek volna elég kihívást, 2020 elején kitört a világjárvány.

Megoldás

A tervezési, megvalósítási és utánkövetési fázistól függően átlagosan 5-10 fejlesztő, 5-10 üzleti elemző és 15 tesztelő dolgozott a projekten. Három dimenzió mentén folyt a munka, a termékeket, az adatbázisokat és a folyamatokat mappingelték a résztvevő szakemberek. A termékfejlesztésért felelős projekttagok átvizsgálták az összes létező információt brutális mennyiségű jogi dokumentációtól kezdve az integrálhatóság fokán át az egyéb feltételekig. Az üzleti elemzők egyesével felkutatták a forrásrendszerben a szükséges adatokat, annak megkeresték a helyét a fogadórendszerben és építettek rá egy logikát.

A hibátlan működés biztosításához a külső alkalmazás-kapcsolatokat is át kellett írni: jutalék-, kár- és egyéb alrendszerek, hogy ezek képesek legyenek kezelni az új típusú adatokat, ne legyen leállás, ne szálljanak el az adatok.

A tesztelés folyamán rekordnak számító módon párhuzamosan öt tesztrendszer futott, és nem kis erőfeszítésbe telt használható adatbázis verziók megszerzése, illetve azok nyomonkövetése.

Maga a migráció – az alapos előkészítésnek köszönhetően – gyakorlatilag egy hétvége alatt megtörtént. A migrációs programok, SQL-ek, ellenőrző programok több órás lefutása alatt sok funkció nem volt elérhető, így kapóra jött a pünkösdi hétvége. Az óra-percre lebontott menetrendet korábban kétszer elpróbáltuk. Az éles átállás 2,5 nap alatt, mindenféle rollback nélkül lezajlott!

További esettanulmányaink

Nagygépes fejlesztés
Mobilalkalmazás fejlesztése egy befektetési életbiztosítási termékhez
Biztosítási portfóliókezelő rendszer modernizációja
Weboldalunk a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.